ראשי » הסיפור המרכזי, עסקים

חמישה מיתוסים על שיווק באינטרנט

20 בNovember 2009 | | 5 תגובות | מאת

עם התפתחות הטכנולוגיה בשנים האחרונות, רשת האינטרנט צברה תאוצה גם במלחמה על הכיס של הצרכנים. נתונים הנמצאים היום בקרב חברות השיווק והפרסום מראים כי כ 90%  מהציבור הצרכני הישראלי מחובר לאינטרנט. עוד מראים הנתונים כי כבערך 70 אחוז מהצרכנים הישראלים יחפשו חוות דעת ויערכו השוואת מחירים אודות מוצר לפני שהם יקנו אותו בחנות. מדובר על פוטנציאל עצום – יכולת להגיע לקהל היעד בצורה נקודתית ואפקטיבית. חברות שיווק רבות מנסות למכור לנו מיתוסים אודות שיווק באינטרנט, הנה לפניכם חמישה מיתוסים שחייבים לשבור:

פרסום בגוגל Adwords עדיף על קידום אתרים אורגני בגוגל
הנה מיתוס שחייבים לנפץ. אומנם הפרסום בגוגל אדוורדס מופיע מידית במנוע החיפוש, אך למעשה בהסתכלות לטווח הארוך הוא יקר ולא עדיף על תהליך של קידום אתר בגוגל. תהליך של קידום אתר מעשיר את דירוג ה-PageRank של האתר, מגדיל את הכניסות אליו באופן משמעותי ובשונה מגוגל Adwords התקציב עבור הכניסות ידוע מראש ולא משלמים לפי כניסות גולשים.

פרסום בעיתונות ובמדיה המודפסת עדיף על שיווק באינטרנט
הנה עוד טעות נפוצה. על כל פרסום מודעה בעיתונות לא קיימים סטטיסטיקות מדויקות אודות התעניינות הצופים במודעה. כביכול, אין מדד למספר הפניות המתקבלות דרך פרסום מודעה בעיתונות או בכל מדיה מודפסת אחרת. להבדיל, בפרסום באינטרנט אנו יכולים לקבל נתונים חיים אודות פעילות הגולשים באתרכם ומהיכן בדיוק הם הגיעו. יתרה מכך, באמצעות כלים כמו Google Analytics תוכל לדעת מהיכן מגיעים אלייך פניות של ממש.

הפרסום ברשתות חברתיות מיועד לקהל יעד צעיר בלבד
לא בהכרח. גולשים בכל הגילאים משתפים תמונות, שיחות, בלוגים וקליפי וידאו ברשתות מדיה חברתית. YouTube כבר ממזמן כלי לשיתוף צילומים משפחתיים, צילומי כנסים ואירועים שונים, ורשת ה-FaceBook פופולארית בקרב גולשים מכל הגילאים. רשתות חברתיות מאפשרות לנו להתעדכן בלחיצת כפתור במה שמתרחש במעגל האנשים הקרובים אלינו, אונליין. פרסום מאסיבי באחת מרשתות המדיה החברתית בהחלט יתרום ליצירת “באזז” למוצר ולמיתוגו.

שיווק באינטרנט זול ולכן הוא פחות אפקטיבי
זה נכון ששיווק באינטרנט זול לעומת השיווק בשאר המדיות הפרסומיות (טלוויזיה, רדיו, מדיה כתובה) אך הסבירה שבגלל שהוא זול בהרבה מהשיווק במדיות האחרות הוא פחות אפקטיבי שגויה מהיסוד. השיווק באינטרנט זול כי קיימות המון אפשרויות: פרסום במנועי חיפוש, פרסום באנרים בפורטלים ובאתרים בעלי תעבורת גולשים רבה, מודעות טקסט, אתרי נחיתה ועוד. היות וקיימות אפשרויות רבות ותחרותיות גדולה בשיווק באינטרנט, יותר זול להגיע ללקוחות דרכו. החיסרון הוא שלא לשווק כל מוצר באינטרנט, לדוגמא: לא תמצאו פרסומת לעוף קפוא באינטרנט.

חברות קידום אתרים בגוגל לא מתחייבות למיקומים ספציפיים בתוצאות מנוע החיפוש
מכיוון שקידום אתרים בגוגל נעשה על ידי מספר דרכים ושיטות השונות מחברת קידום אחת לחברת קידום אחרת, ישנם חברות קידום אתרים שאינן מתחייבות לתוצאות ספציפיות. למעשה, אותן חברות מבטיחות שלאחר תקופה מסוימת אתם תופיעו בדף הראשון בגוגל, אך נמנעות מלדבר על מיקומים. זהו מיתוס חלקי, כי חברות קידום אתרים יותר מנוסות עשויות להבטיח טווח מיקומים כדוגמת שלושת או חמשת התוצאות הראשונות ולהתנות חלק מהתשלום בהשגת הישג זה.

5 תגובות »

  • TR2.0 כתב:

    מזעזע אותי לקרוא מה שכתבת בסוף. אתה לא רק טועה, אלא גם מטעה בגדול. גוגל בעצמה, באנגלית עברית ועוד 20 ומשהו שפות אומרת – חברת קידום שמבטיחה תוצאות, משקרת.

    לא, הם לא כתבו ‘לא טובה’.
    לא, הם לא כתבו ‘לא כדאי’, הם כתבו – משקרת!

    😎
    TheRaveN 2.0

  • admin (כותב הפוסט) כתב:

    תרגישי חפשי להזדעזע
    גוגל אומרת הרבה דברים
    ניתן להבטיח מיקום כל עוד זה נעשה בצורה נכונה, לדוגמה:
    אם המיקום לא מושג תוך זמן X לא יתקבל תשלום.
    מקדמים מנוסים יודעים להעריך את רמת התחרות בתחומים בהם הם כבר התנסו ובכך גם להעריך את המאמץ שידרש על מנת להתברג בתוצאות הראשונות

  • רועי כתב:

    אני לא מסכים איתך גם, למען האמת.. כל מקדם אתרים רציני יודע שמקדם אתרים שכן מבטיח תוצאות, או לוקח כסף לפי תוצאות הוא שרלטן
    חס וחלילה אני לא רוצה לקרוא לך אחד כזה, אבל זוהי המציאות בימינו וכדאי שתיזהר באיך שאתה מציג את עצמך בנושא..

  • admin (כותב הפוסט) כתב:

    אתה יכול לומר לי בבקשה מי זה כל מקדם אתרים רציני?
    תן לי כמה דוגמאות לכאלה
    אני דוקא מכיר מספר מקדמים רציניים ביותר וישרים
    שמסבירים ללקוח את אי הוודאות ויחד עם זאת אומרים לו שעל סמך ניסיונם והיכולת שלהם הם מאמינים שהסבירות להגיע לחמשת המקומות הראשונים גבוהה מאוד.
    על סמך ביטחון זה ניתן להתנות חלק מהתשלום בהשגת הישג, לדוגמה: אם תןך שלושה חודשים האתר מתמקם בטופ 5 יתקבל מענק חד פעמי של X שח, או לחילופין הסכום החודשי יגדל.
    הדבר החשוב פה זה השקיפות עם הלקוח. ששני הצדדים יבינו את המורכבות והכל יהיה על השולחן.

  • מרטין כתב:

    אחלה כתבה, לא הבנתי מה בעיה עם התחייבות לתוצאות, גוגל אומרים הרבה דברים, גם החלפות קישורים זה אסור, אז מה?

הוספת תגובה

עליך להתחבר כדי להוסיף תגובה.

+(reset)-