ראשי » מה יש לקרוא, מוצרים

פוסטרים

4 בMay 2010 | | אין תגובות | מאת

כהורה, הייתי בשוק טוטאלי כשצפיתי בטלוויזיה בצרחות ובהמולה שילדות בגילאי העשרה יצרו סביב הגעתם של כוכבי הטלנובלה “כמעט מלאכים” לישראל. שלא תבינו לא נכון, אומנם קהל היעד הוא ילדים, אך מדובר בתעשייה משומנת שמגיעה אלינו הישר מדרום אמריקה ומגלגלת מיליוני דולרים בכל שנה – בדרום אמריקה, ובארצות כמו ישראל שבהם יש היסטריה סביב הסדרה והכוכבים שמככבים בסדרה. הבת שלי עוד לא בת 12, וכבר כל החדר שלה מלא פוסטרים של כוכבים מכמעט מלאכים וטלנובלות דומות. בחנוכה האחרון הוצאתי בסביבות ה-500 ש”ח כדי להכניס אותו להופעה המדוברת שלהם בהיכל נוקיה.
אומנם הבת שלי עוד לא בת 12, היא לא מבינה שמאחורי פוסטרים שמקשטים יפה את הקירות הלבנים והמשעממים של החדר שלה והופכים אותו ליפה, צבעוני ונחמד – מתגלגלים כל שנה כמה מיליוני דולרים לתעשייה שהיא בכלל לא משלנו. זה שכמה ארגנטיניים יודעים לרקוד ולשיר יפה, ולדעת איך לעמוד ואיך לשחק מול מצלמה זה יפה מאוד, אבל למה הילדות הצעירות בכל ישראל מעריצות אותם כל כך – את זה אני לעולם לא אבין.
בפסח האחרון עשיתי מעשה: כוכבי כמעט מלאכים הגיעו להופעה בישראל והחלטתי שאלווה את הבת שלי כדי שאוכל להבין על מה כל המהומה. על מה ולמה אני משלם כרטיסים בסכומי עתק – והלוואי וזה היה נגמר רק בכרטיסים. מה עם הנסיעה להופעה? האוכל שהבת שלי צריכה לקנות? כסף לבזבוזים היא ביקשה ממני. שלא נדבר על פוסטרים בכל גודל ובכל צבע אפשרי של כוכבי כמעט מלאכים שתלויים אצלה בחדר. נסעתי אני ובתי להופעה של כמעט מלאכים, צפיתי בכל ההופעה ועדיין לא הבנתי על מה כל המהומה וההתלהבות בקרב המעריצות בנות העשרה.
אני בטוח שכמעט לכל מעריצה יש הורה תוהה שחושב בדיוק כמוני. הילדות בגילאי העשרה המוקדמים לא מבינות שההערצה שלהם עולה להורים הרבה כסף, והלוואי שזה היה מסתפק רק בהדבקת פוסטרים לחדר. אין לי בעיה להכניס כסף לתעשייה מקומית, לרקדנים, לשחקנים, לפתח את התרבות הישראלית – אבל למה אנחנו צריכים להוציא כל כך הרבה בשביל לראות כמה ארגנטינאים רוקדים ושרים כאשר יש לנו תעשייה שלמה הרבה יותר מוכשרת כאן בישראל.

אפשרות התגובות סגורה.

+(reset)-