ראשי » הסיפור המרכזי, יוגה, מה יש לקרוא

הרפייה ונשימה בתור טיפול בחרדה

17 בMay 2011 | | אין תגובות | מאת

המאמץ להתרכז ולהתמקד לא פעם מלווה בעצירת נשימה ודריכת שרירי גופינו גם בתחומים שאינם דורשים מאמץ פיזי כלל וכלל.
שיפור הריכוז יכול להתרחש משינוי קל של תשומת לב להמשכיות הנשימה ורציפותה. כדי להתרכז ולעקוב אחר נושא נלמד אין צורך להתאמץ ההיפך הוא הנכון, יש להרפות ולשחרר את הגוף ולשמור על רצף נשימתי, ואז המעקב נעשה כמעט מעצמו. הרפיה פעילה היא פשוטה ויעילה.
המאמץ גורם לנו להתעייף וכתוצאה מכך לחפש דרכים משונות כדי לנוח או תירוצים כדי לנטוש את הקשב  ואת הריכוז. כתוצאה מהמאמץ שאנו משקיעים עוצמתה של כל הפרעה מוגבר וכוחה להסיח את דעתנו גדל. חלק מההפרעות הללו מקורן בסובב אותנו וחלקן נולדות בתוכנו כנסיון לפתור את מצוקת העייפות הגופנית שלנו ואת המצוקה הנשימתית שאנו מכניסים את עצמנו, כשאנו עוצרים את הנשימה. הפסקת הנשימה או קיטועה מצמצמים את הספקת החמצן למוח ובכך נפגע תפקודו, הוא מתקשה להנחות אותנו בהמשך המעקב אחר הנושא או העניין שבחרנו.
ישנם סוגים של מסיחים ומפריעים חלק קשורים בזמן, חלק אחר קשור ברגשות כגון חרדה, כעס, שמחה ועוד; ואחרים קשורים ביחסים בין אישיים.
העולם שאנו חיים הוא עתיר ברעשים והפרעות יותר מאי פעם עבר. מצב זה אינו ניתן לשינוי. ע”י רכישת מיומנות הרפיה פעילה אנו יכולים להפוך את חלק מרעשים וההפרעות לרעשי רקע זניחים ולמנוע מהם השתתפות פעילה בחיינו.

טיפול בנשימה מעגלית

קרא עוד באתר: טיפול בחרדה

אפשרות התגובות סגורה.

+(reset)-